torsdag 3 november 2011

Kladdigt!

Fyra huliganbarn iförda kletvänliga kläder och jag åkte till pastaMia för att måla med fingerfärg och fika idag.
Eftersom övriga mamma-barnkonstellationer var idel bekanta och nära vänner, blev det ytterst familjärt.

Bam-Bam och lilla L - som för övrigt fyller år idag - satt och kramades i en fåtölj.
Majblomman och pastaMia slog kullerbyttor på golvet och jag snusade bebis.

I eftermiddag får vi mamma-kompisbesök och så här långt tycker jag nog att höstlovet varit riktigt bra.

Fast vädret är osedvanligt grått, om än varmt.
Någon enorm pysseladventslust har ju inte direkt infunnit sig.
Än!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Pysselkänslan brukar infinna sig när mörkret faller efter kl.17 på kvällen, då brukar jag bli sugen på att göra julgranspynt och pyssel.
Synd bara att stora tröttheten infinner sig ungefär samtidigt..

Ezter sa...

Vad mysigt :)

Anitha Östlund Meijer sa...

Grattis till dig med! Visst är det coolt att så många vill läsa det man skriver?
Idag har jag varit och handlat mat med tre tokiga barn. Äventyret tog lite extra tid eftersom jag fick sätta mig på knä och ta dem i famnen mitt inne i smeten.
Tårar föll och ilskna blickar vandrade över den andre, men efter många om och men åkte vi hem.
Ikväll tänker jag INTE jaga barn, för nu är det dags att ta tag i bokeriskrivandet igen.
Igår natt skrev jag en novell till 1av3:s novelltävling Isbjörnar och tandborstar.

ha det så mysigt ikväll
Kram

LillaTuss sa...

Fingerfärg = nostalgi

Samma väder här men sol i hjärta och sinne

Tack för att du finns

Barnens Hjältar sa...

Själv blev jag sjuk i måndagskväll och har varit sen dess så detta blev inte det bästa av lov men vad gör man :P

Småländskan sa...

Idag har jag varit i Vattenpalatset igen tillsammans med den mest underbara lilla person jag känner.
Idag "träffade" jag inte dig! Om du minns, så var jag helt övertygad om att förra gången jag var där så var du också där.
Nu började vi tidigt,lugnt och skönt. Sen blev det fler och fler i den där drygt en-meters-storleken... då hade vi redan fått skrynkelhud och var ganska nöjda. Nästan två timmar i badet är mer än tillräckligt.

Mångmamma sa...

Livet; Måste nog erkänna att jag satt och sydde som besatt runt femsnåret i eftermiddags!
Ezter; Mycket.
Anitha; Hurtigt tempo och bra snurr du har på skrivandet.
Hulda; Du har ju varit duktig idag och tack detsamma.
Barnens; Nu får du lov att bli frisk!
Småländskan; Jag minns *ler*. Så bra er dag varit, kul.