tisdag 11 oktober 2011

Kyrkor, tänder och full snurr

Gott folk.
Denna dag har gått i hundra knyck.
Minst.

Far-är-rar börjar kravla fram och bli konversibel igen, Bam-Bam fick godkänt på fyraårsbesiktningen och Pysselkungens fröken ringde mig strax efter första kyrkans sångstund för att meddela att det kunde vara en bra idé att hämta upp sonen - för vidare transport till ...tada; Tandläkaren!!

Det har faktiskt inte gått mer än en vecka sedan jag fick kolla upp fröken Majblommas tillknycklade framtänder på grund av en olyckshändelse - och nu var det dags igen.
Eller skulle ha varit!
Först lunchstängt och sedan möte resten av dagen - och att fara kors och tvärs över halva landstinget för att få konstaterat att tänderna är lösa men antagligen kommer att växa fast igen, det gör jag inte.

Imorgon är det jag som får "hänga på låset" hos Folktandvården för att kunna göra en skadeanmälan på sikt.
Motpartens huvud hade i alla fall hållit, alltid något, enligt P´s fantastiska lärarinna som ringde för att kolla hur det hade avlöpt!

Nåväl, efter denna lilla incident, fick jag med mig ett extrabarn till nästa kyrka - utöver en moloken Pysselkung som tog tillfället i akt att endast äta "mjukmat", dvs bullar!
Vi andra åt lunchmackor tillsammans med "pastaMia" och nygifta C.
Leverans av extrabarn L och Bam-Bam hos L, hem, läxläsning med Pysselkungen och Sheriffen, handling, hämtning av B-B, mat, tvätt, disk, föräldramöte, hem, nödtorftig sanering av hemmet, tandborstning av lösa och fasta tänder, saga x fem, sånger x 7 och nu äntligen anser jag att dagen får ta slut.

Storsonen ringde på väg hem från sitt arbetspass som började 09.00 imorse och avslutades med 20 minuters övertid, 21.20.
Glad men trött.

21.50 verkar som en bra idé att få avsluta min roliga men lite väl händelserika tisdag.
Tittar in hos er andra vartefter jag hinner.

7 kommentarer:

Caja: sa...

Och här kom de...klokheterna. Vet du...du är för rolig...man blir glad av att läsa här!

Tankar vid midnatt sa...

Ett liv utan barnen vore händelselöst!
Varje dag har sin charm och mening!

LillaTuss sa...

Fick nästan andnöd av att läsa om din dag. Hoppas du gick å lade dig och har fått sova riktigt gott hela natten :)

Ezter sa...

Glöm inte skadeanmälan, den kan vara viktig! Hoppas din natt blev lugn iallafall!

bloggtant sa...

Jizzzes, jag blir helt slut bara av att läsa hur du har det ;)

Och lite lite avis, är ju ett tag sen mina ungar var små

Ha de´

Småländskan sa...

Tandläkarbesök? Usch! Ska till min tandis nästa vecka, det känns dyrt, trots jag inte har några löshängande tänder.
Och eftersom jag ser att du inte har ett dugg att göra om dagarna, att du mer eller mindre sitter och slöar, så påminner jag om dina krönikor! Men påminner bara, alltså! Inga krav, bara påminnelse!
Själv har jag slöardagar och det är såna dagar jag gillar minst. Skrivit CV, fejkade personliga brev åt en f.d. arb.kamrat, gett tips och råd både på mejl och i verkligheten.
Om ett par timmar kommer älsklingen hit och ska bada skumbad, vattenkriga med mig och sen äta här tillsammans med sin mamma. För mig är det det härligaste som händer idag!
Kram mångis!

Karin sa...

Här i Närke har dygnet endast 24 timmar. Där du bor och verkar tror jag bestämt ni har fler timmar/dygn. Du fyller upp dem med råge må jag säga! Jag undrar stilla hur du har det med blodtrycket..?

Hoppas det går vägen med de lösa tänderna! Har också gjort några sådana resor genom åren med barn i olika åldrar!

På något sätt har det alltid gått bra! Bara en och annan mjölktand som gått till spillo.