söndag 30 oktober 2011

Får jag sova snart?

Det här med vintertid känns faktiskt inte alls som någon bra idé.
Sommartidsvridningen är ju så mycket bättre!
Klockan är inte mer än fem på eftermiddagen och det är rena "natta" utanför fönstren.

Dagens bästa har i alla fall varit att far-är-rar "snickrade" ihop tvättmaskinsluckan så nu kan jag roa mig med min favorithobby igen på hemmaplan.
Och den supertrevliga reservdelsförsäljaren från i förrgår får vänta lite till med en beställning.

Jag hann aldrig slänga iväg en formell beställning, vilket var tur eftersom jag råkar vara gift med en ingenjör/klurig uppfinnare/mekaniker.

9 kommentarer:

Ezter sa...

Jag gillar inte heller tidsomställning...nu är man trött i minst en vecka! Mörkt och småregn, inget vidare...

4U2 sa...

Visst blir det en mörk dag?

Märta sa...

Själv tog jag tacksamt emot den där extratimmen imorse! Det kostar på för gamla tanter att drälla runt på nätterna har jag insett. :)

Vad skönt att far-är-rar fixade tvättmaskinsluckan, det är inte förrän maskinerna rasar man inser hur otroligt bekväma de är att ha.

*kramen*

LillaTuss sa...

En sån där far-är-rar borde alla ha. Förresten så hörde jag på radion idag att det inte heter vintertid... det heter normaltid. What???

Karin sa...

Så bra :-)

LyckligaPraliner sa...

Gillar inte alls den här vintertidsställatillbakaklockanfasonerna!!! Fy. En fungerande tvättmaskin är ett måste. Vad ska man annars roa sig med om dagarna :))

Hoppas du får en bra vecka! Har sett att du inte har några problem med att fylla dem. :)
Ann-Louise

Barnens Hjältar sa...

Vad skönt att den fixades av guuuben :-)

Barnens Hjältar sa...

Åh man orkar inte allt i alla lägen, ibland är en god bok att föredra :-)

Anitha Östlund Meijer sa...

Åh vad jag älskar kluriga män. Min är också en sådan. en sk allfixare som fixar det mesta.
Vår tvättmaskinslucka stängs med hjälp av en träkonstruktion som pressas mot motsatta väggen.
Och ja, det är precis så tokigt som det står, MEN det fungerar toppen, och har gjort det i snart ett år.
Reservdelen kostar 700 spänn, och vi tycker det är onödigt på en så gammal maskin.
Det där med ändring av tiden tycker jag är fullständig natta. Krånglar bara till det i onödan tycker jag.
Ha det gumman
Kram