söndag 28 augusti 2011

Ny titel på visitkortet?

Jag tycker mig se en ny trend här!

När jag för en gångs skull inte måste skyffla runt möbler som besatt, roar jag mig med det i alla fall.
Flyttgumma kanske är min nya karriär?

Fröken Majblomma har fått överta storadotterns säng och den har jag just baxat upp för trappan och in i hennes pyttelilla krypin.
Det medför ju naturligtvis lite övrig möbelrokad där leksaker och tillhörande förvaring måste byta plats för att rummet ska bli beboeligt.

Nu blev det visst nytändning av vissa leksaker när de hamnade på ny plats.

(Och i smyg har jag passat på att slänga trasiga saker jag inte har för avsikt att limma/laga/lappa ännu en gång)!


Av bara farten kommer jag nog att fortsätta mitt uppröjningståg genom hemmet de närmsta veckorna, det finns några barn till i flocken som är i behov av tillhörighetssanering.

6 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Jag brukar också kasta saker i smyg.

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha, ha...här är en till som kastar saker som är trasiga i smyg.
Konstigt nog saknas de aldrig.
Det kanske är ett tecken på överskott av leksaker?
Så mycket som ungarna har i sina rum hade aldrig jag.
Ibland kan jag bli irriterad på att slänga ut pengar på små plastbitar(Petshops, bakugan mm) och ser till att släktingar köper dem istället när barnet fyller år.

Nä du, flyttgumma är alldeles för slitigt i längden, men kul att göra då och då.
Jag har beslutat mig för att inte flytta härifrån förrän fötterna åker före. Just nu bygger vi för att kunna bo här forever.
Kram

Märta sa...

Tillhörighetssanering?!
Du är ju helt genialisk! DET är ett ord jag raskt trycker in i vokabuläret. :)

LillaTuss sa...

När dottern var liten (för typ 100 år sen) brukade titlar stå i telefonkatalogen efter namnet. Jag funderade starkt på att skriva "Plockerska" efter mitt namn

Milla sa...

Rensa, omvärdera och omfördela. Alltid frigörande :)

Mångmamma sa...

Fru Gårman; Välkommen hit! Skönt att det finns fler smygslängare!
Anitha; Jag vet! Helt galet vad mycket grejer ungarna har ...
Märta; Tack! Jag älskar att köra ihop nygamla ord till en ny enhet! Använd du!
Hulda; Nåja, sååå länge sedan är det inte! Väl???
Milla; Helt rätt - trots att jag själv är en hamster av oanade mått!
Hehe!