måndag 25 juli 2011

Säkerhetsavstånd krävs!

Egentligen hade jag tänkt skriva något mer allmängiltigt om hur mina kvällsplaner igår gick i stöpet, för att far-är-rar kom hem mitt i nattförberedelserna.
Om hur glada småttingarna blev för "nya-fina-saker" och hur trött och jobbigt det varit för honom att påbörja dödsboutrensning av sin fars hem.

Eller om hur vi tre, jag, mannen och Sheriffen slitit med den där vegetationen som kallas gräsmatta, idag.
Eller om hur soligt och oregningt väder det varit idag.

Istället tänker jag gnälla kopiöst över hur pissigt min annars så strålande humör är, om hur vrålilsken jag är för att allt som oavbrutet går sönder, tas sönder eller bara allmänt bråkas om!

Jag. Är. Arg!

Faktiskt så ARG att jag tagit till schappen.

Jag tänker skita fullständigt i om barn sover, var de sover eller hur de sover inatt.
Jag har stängt in mig i den gästlösa stugan och här tänker jag stanna tills familjen börjar uppföra sig som sansade människor, istället för besinningslösa vettvillingar igen.

(Ser framför mig hur jag börjar knapra på inredningen för att mota bort hungern och hur jag eldar stolsben för värmens skull, framåt december ...)

Droppen som fick min överfulla mammabägare att bara forsa över, var nog det nyfådda leksaksdragspelet som "gått" sönder.
Eller den ånyå sönderdragna tvättlinan, jag så omsorgsfullt knutit ihop efter förra gångens jag-ska-bara-kolla-om-den-håller-för-min-tyngd-lek?
Eller kanske fynden av arkitektonisk karaktär jag grävde fram, längst ner i botten på tre av fyra papperskorgar?
Just det, PAPPERSkorgar - inte mögliga-äppelskrutts-och-kletiga-tuggummikorgar-som antagit-mögelstatus!


Bara att ha möjligheten att ösa ur mig känns befriande.
Tack, för att ni orkar med en rosenrasande och humör- och hormonstinn mångmamma!



Morr!

9 kommentarer:

Milla sa...

Skönt, ös ur dig här. Bloggen, en fristad för det mesta som går att uttrycka i ord.
Men visst har du annat än inredning att knapra på? I skydd av mörkret kan du smyga ut och "plocka körsbär i din trädgård"
tra lala =D
Sov gott...
Kram

Anitha Östlund Meijer sa...

Hands up för dig. Helt rätt gjort.
Min gäststuga är ett vrak, men senare så, då får mina små liv akta sig när mamma blir arg, och alla cylindrar är tända.

Ha en trevlig kväll trots allt.
Kram

Småländskan sa...

Jag orkar!! Jodå, jag orkar att höra massor av sånt och jag önskar dig en skön, härlig, avkopplande, inte-tänka-på-en-massa-skit där i den gästlösa stugan. Jag hoppas du håller dig kvar där till dess att den övriga familjen förstår varför du övernattat där!
Må gott mångis, du är bara så bra!
Kram

LyckligaPraliner ♥ sa...

Men...det här lät ju kul :D...Ursäkta, inte kul att det ska finnas anledning att bli så arg utan hur du beskriver det menar jag. Men ska du verkligen sitta där själv till december? Oj, vad du kommer att bli hungrig. Hoppas du har en varm filt där nu, om natten blir kall.....Förhoppningsvis har de lärt sig under din frånvaro.

LillaTuss sa...

Vi står pall i alla väder. De flesta av oss har varit där... med eller utan många barn. That´s what friends are for!

Cicki sa...

Eftersom jag befinner mig så långt bort så får du bli hur ilsken du vill. Lyssna/läsa om det kan jag också göra. Det brukar lätta att skriva av sig ilskan.

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Vräk ur dig bara, man ska inte lagra på sig en massa som måste ut ur kroppen.
Dom där "papperskorgarna" känner jag till härifrån också.
Kramiz och hoppas dagen blir bra ändå

Barnens Hjältar sa...

Jag älskar att du är så förbaskat ärlig!! Det finns fler än en själv som känner sådär och det är fullkomligt normalt! Tack, nu orkar jag några sommarlovslediga dagar till.

Igår blev vi så förbannade på att de där små söta nonchalerar ens instruktioner att vi skruvade ner studsmattan :P

Har tjatat sisådär tjugo gånger om dagen vilka regler som gäller i den så igår orkade jag inte höra min egen röst längre. Det blev väldigt tyst i varje fall.

Esbe sa...

Tänk vad man kan ha bloggen till :) Stor kram till dig! Och må det bli lite lugnare och mindre sönderslitet i din hemmamiljö.