måndag 27 juni 2011

Tack men nej tack!

Det är spännande att ha en stor familj.
För andra gången har jag fått en förfrågan från Meter Film om jag är intresserad av att medverka i Familjen Annorlunda.

Tack men nej tack!
Dessutom är mina hemmaboende barn decimerade till antalet numera så någon stor-stor familj i egentlig mening kan jag nog inte påstå att vi är längre.
"Bara" fyra småhuliganer, som visserligen känns ymnigt förekommande mellan varven men ändå inte uppfyller de önskade antalskriterierna för att hamna i detta underhållningsprogram.

Ja, jag kanske är lite onödigt hård nu - men med handen på hjärtat - hur kul är det att se stora familjer med en myllrande skock barn hänga tvätt, åka till Turkiet eller måla om en vägg?
För fjärde eller femte året i rad?

Det finns säkert värre linslöss där ute med fler barn än jag som gärna exponerar sig på bästa sändningstid i tv-rutan.
Om jag ska bli "känd" vill jag hellre bli det för någon personlig färdighet, hellre än bli allmänt gods för att ha satt många barn till världen.

Hellre för mina litterära talanger - än jonglerandet med tvätten, eller för min förmåga att hitta rätt sätt för att plocka fram små personers styrkor - än hur duktig jag är som kan gå ut och gå med min skock barn och få med mig samtliga hem igen.

Senaste säsongerna har jag dessutom helt missat, inte sett något avsnitt alls av så jag har lite dålig koll på vad som verkligen utmärker en "annorlunda familj".

Är inte alla familjer lite annorlunda så där?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som sitter många mil ifrån er och saknar er i massor skulle annars följt programmet. Ätandes mackor med feta ost och tomater...
Ha det så jättebra i sommar! Kram P

Ezter sa...

Håller helt med dig! Varför visa upp sig i tv för att man har många barn!?
Tack för din inbjudan, jag ser framöver hur det löser sig! Håller med vad Lippe skrev :) Kram!

Barnens Hjältar sa...

Jag har inte fått frågan men skulle säga nej. Framförallt för barnens skull, de har sett några program och yppat att de ALDRIG skulle vilja vara med i något sådant.

Nu har ju vi BARA sju barn hos oss och vad jag sett är det väl uppåt tio, elva stycken de andra har?

Mångmamma sa...

P; ÅH, kan ni inte komma hit en sväng i sommar? Med eller utan husvagn, vi har ju ett gästhus...*blink, blink*
dessutom är jag jättebra på att äta mackor med feta ostar och tomater..:)
Ezter; Du är välkommen!
Barnens Hjältar; Galet många familjer verkar vilja vara med i alla fall. Det har jag svårt att fatta!?

Småländskan sa...

Jooo...

Mångmamma sa...

Småländskan; :)

Maria Engelwinge sa...

Visst är alla familjer "annorlunda" - var och en på sitt sätt. Jag tycker att du är klok och stark som säger nej. Det finns nog många andra som vill ta din plats i rutan (tyvärr kanske, har vi inte tillräckligt med dokusåpor nu?).
Kram

Le Loup sa...

Jag har inte sett "familjen annorlunda" men det hindrar mig inte från att uttala mig (som vanligt ;)
Däremot såg jag något avsnitt på 5an som skulle vara om Sveriges skönaste familjer, jag som antagligen är ogin som få ibland satt mest och irriterade mig över dessa familjer som var outhärdligt jobbiga.
Jag tycker att du gör helt rätt att inte vara med, och alla familjer är nog lite annorlunda på sina egna sätt, skulle jag tro. :)