onsdag 15 juni 2011

På språng...

Sista rycket då inför morgondagens skolavslutning!
Blir en vända till förskolan ikväll för sommarfest för fröken Majblommas avdelning, ett akut tvättryck och framplockning av finstassen till skolgossarna.
Imorgon eftermiddag brakar sommarlovet över oss med full kraft och jag ser mest av allt fram emot sovmorgon på fredag!

Sen får det gärna bli lite sol, värme, bad, utflykter, picnic-korgar och familjetid innan det är dags för ny skolstart, hösttermin och vardag.
Chanserna är rätt stora att jag hinner sakna allt vad rutiner heter redan inom en tvåveckorsperiod!

7 kommentarer:

Milla sa...

Härliga sommarlov! Här stundar sovmorgon redan i morgon eftersom minstingen slutade idag.
Ha en riktigt fin avslutning både ikväll o idag.
Kram

LillaTuss sa...

Jag hoppas ni får en härlig avslutning och sen en minst lika härlig ledighet. Kram från ännu en rutin-älskare

Lippe sa...

När jag var liten och mamma på avslutningsdagen ställde fram jordgubbstårtan på bordet sa hon alltid: - Jaha, nu är det sommarlov! Då är det snart jul!
Nu för tiden förstår jag vad hon menade men då tyckte jag bara att hon var lite knäpp.
Kram

Laila sa...

*gapskratt*
Det låter som här!
Efter två veckor kommer jag hoppa på väggarna för att få lite ro här hemma.

Småländskan sa...

Saknaden av rutiner är en sak, den känner vi nog lite till mans. Men att rucka på rutinerna lite till och från, låta det bero, det som sker det sker, bara låta dagen komma och sen se vad den gett... det är också en konst! Det tog flera år innan jag själv förstod att det gör inget, inte ett jäkla dugg, om man ruckar på det invanda. Det kan t.o.m. bli bättre, roligare om man tillåter sig se utanför det där invanda.
Du vet vad jag menar mångis! Kram på dig!

LyckligaPraliner sa...

Jag brukar känna mig rätt nöjd när skolan börjar igen. Ordning o reda förhoppningsvis och de vanliga rutinerna igen. Klart det är skönt att vara ledig också. Barnen behöver det. De jobbar både på skolan plus att de måste ta med sig jobbet hem också kvällstid. Ha en riktigt trevlig skolavslutning imorgon och en härlig sovmorgon på fredag :)

Mångmamma sa...

Rutiner är min livlina som samtidigt är skönt att rymma lite ifrån.
I alla fall ett tag...
Kram på er alla och välkommen tillbaka Laila!