fredag 24 juni 2011

Kommande tider

Men åhh!
Kan inte den häringa midsommaraftonen bara ta slut nu!?

Jag har;
* bundit kransar åt barnen, efter ha löpt lätt som en hind över ägorna och plockat blomster.
* haft Sheriffen till att skrubba ett ton färskpotatisar, trillat (?) fram pannbiffar till barnen som inte gillar sill.
* klippt två hemodlade krukor med gräslök.
* ätit sill och sånt´.

* akuttröttnat på Helgdag och staplat sjuttiofjorton kubik kluven ved.

* tagit nya Helgdagstag och snurrat ihop en rabarberpaj, samt ätit densamma.

Nu kan det räcka va?
Nu vill jag att de små-vilda-glada nattar sig själva så jag kan få krypa ihop med en smaskig bok eller rota fram en uråldrig "Morden i Midsomer-film" som jag troligtvis aldrig sett men ändå har liggandes på lut.

Och vet ni vad?
Nu blir det bara bättre - i stället för alla tröstlösa kommentarer om att "nu vänder det, nu blir det bara mörkare och snart är det jul" - det är ju nu året börjar bli riktigt bra!
Det är ju nu det är sommar, snart helledigt för far-är-rar och sen är vi snart framme vid skolstart (vilket jag gillar), hela underbara hösten med alla sina vackra färger och som final - adventstiden!

Just julafton i sig är ju inte så värst kul men tiden innan ska jag pyssla sönder som vanligt!
Dessutom är det ett helt halvår innan jultomten ska stå och banka på dörren - och jag tycker att det är det bästa halvåret!

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Instämmer. Det är NU man kan börja va ledig och bara vara (även om jag haft semester en vecka). Midsommar är ju en viss dag så det är svårt att va spontan där... men nu kan jag göra vad jag vill när jag vill. T.om. fira midsommar om en vecka om jag nu skulle vilja (vill INTE).

Anitha Östlund Meijer sa...

Vår midsommarafton blev lite ryckig sådär.
Vi åkte iväg til en park där barnen fick hoppa i en uppblåst haj, sedan åkte vi iväg och köpte en ursöt liten kissemiss som fångade vårt hjärta på studs.
Nu pågår invänjning med hundarna och oss.

Läser på nätet att midsommar varit stökig och innehållit både mord, fylla i massor och olyckor. En helt vanlig midsommarafton alltså...och jag ångrar inte alls att jag dissade den.

Nu är det dags för frukost.
Ha en underbar dag
Kram

Småländskan sa...

Varför måste du vara så före din tid? Nu är det sommar! Punkt. Det andra vill jag inte ens tänka på.
Kram mångis

Madlar sa...

Jag njuter av varje minut oavsett om det regnar, är strålande sol eller molnigt. Bara det inte är kallt, snö och istäckt. De senaste två vintrarna har nästan knäckt mig mentalt med väder som gett mig ofrivillig husarrest o osjälvständighet. Nu stundar ljummen sommar o fuktig höst....underbart.