fredag 6 maj 2011

Majfredag

I vanliga fall hade jag jublat över det soliga vädret, värmen som är på väg tillbaka och helglediga små.
Inte just idag bara.

Har gjort mitt bästa för att få tystnad omkring mig hela dagen med bara-sådär-lyckat resultat.
Bam-Bam är mest gapig och tjoig, Pysselkungen pratsugen, Sheriffen vrålhungrig när han kom hem från skolan och bara fröken Majblomma håller sig passiv.
Kan ha att göra med att hon åkt på en vända med hostningar och snytningar!
(Inte snytingar!)

Inte har jag presterat något av vikt idag heller, en förlorad dag känns det som utifrån min stressiga horisont.
Sjukt uttråkad är jag också av att inte ha ork till mitt vanliga toktempo!

Håll med om att det är högst troligt att jag betraktar mig som frisk imorgon?

4 kommentarer:

Småländskan sa...

Ja meeeen... är du sjuk, dålig, inte på topp? Utan att ha fört statistik verkar det som mångmammafamiljen varit ovanligt hårt drabbade av sjukdomar i år.
Nu får det vara bra alltså, nu får ni ta och skärpa till era immunförsvar och allt vad det är ni brottas med.
Håller tummarna för att du frisknar till! Och ger dig en kram förstås...

Mångmamma sa...

Småländskan; Men gissa...behövs ingen statistik, vi har aldrig - jag upprepar; ALDRIG, varit så här mycket sjuka någon gång tidigare! Någonsin!!!
Ovanligt ettriga bassilusker i år, eller väldans många kontaktytor som har möjlighet att smitta vidare?
Jag inbillar mig att jag mår bättre men fröken Majblomma har sovit större delen av dagen och så attans ettrig som Bam-Bam är, borde han också bli sjuk!?
Tack - och kram själv!
Smittfri cybervariant! :)

Småländskan sa...

*tar emot cybervarianten* och tackar. Ja du, jag har ju liksom kommit ifrån det där med barnbassilusker och liknande. Men ok, jag har haft ett par eftersläntarår här, när lillgrisen gärna delade med sig av sina dagiskompisars bassilusker. Nu tror jag, eller snarare nu VET jag är jag är ganska immun mot dem också. Däremot har lillgrisen själv varit heldäckad hela veckan, börjar återkomma till verkligheten idag, fredag.. och i morron och ev. på söndag ska vi tampas tillsammans han och jag. Varför och hur skriver jag i ett mejl till dig *L*.

Cicki sa...

Som den storasyster jag är så måste jag ju komma med pekpinnar. Se till att du blir ordentligt bra, trots otåligheten. (ska jag säga som själv blir tokig om jag måste inta sängläge på dagtid) Kram