fredag 15 april 2011

Vårfredag

Lugnet sänker sig sakta över familjen mångmammas hem.
Små-vilda-glada sover sedan flera timmar, utmattade av dagens lekar, djur verkar hålla sig inom rätta ramar (?), far-är-rar lyssnar på rysk marschmusik och jag harvar runt i Blogglandia.

Med tre mammor och sju barn, samt oräkneliga djur hemma under dagen, har vi haft att göra.
Långtråkigt blir det aldrig.

Det slår aldrig fel.
Nästan löjligt men när hemmet svämmar över av egna och andras ungar - då mår jag alltid som bäst.
Epitetet mångmamma är mer än passande!

Ja, jag har haft en fantastisk dag - solig och full av nära vänner.
Tack.

För att ni finns och vill komma och byta barn med mig!

5 kommentarer:

Cicki sa...

Härligt!

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Mysigt med många barn under samma tak ;)livfullt liksom.
Önskar en fortsatt mysig helg.
Kramiz

Milla sa...

En härlig beskrivning av ditt "rätta element".

Jag blir ofta glad då jag läser hos dig pga av din "smittande" förmåga att befinna dig i nuet.
Det smittar på ett positivt sätt.

Nåja, det är ju inte alla dagar som man befinner sig i det "positiva läget av här och nu" men de dagarna passerar ju också !))
Kramar till dig.

Black Iris sa...

Nej, jag vill nog inte byta barn. Jag tycker att jag gjort mitt nu snart vad det gäller barn även om de kan vara helt ljuvliga.
Du kan gärna få låna en tonårstvär 15-årig tjej som jag ibland inte vet alls hur jag ska handskas med. Småbarn är mycket lättare.

Kram Maidi

Mångmamma sa...

Maidi; Bring her on!
Sura och tvära tonåringar har jag jobbat professionellt med, utöver de två äldsta som är passerat - eller är på väg ut ur - tonåren! :)