måndag 4 april 2011

Tjoho, måndag igen

Tack för fina kommentarer till mitt miserabla söndagsinlägg!
Och ja, idag har det varit måndag!
Faktiskt en av veckans bättre dagar, enligt mitt tyckande.

Små och stora barn fick studsa iväg till skolan och förskolan, så jag fick köra ett tokryck hemma efter helgen utan att ha små sabotörer runt benen.
Sen fick jag en stunds lyxfika hos bästa Freundin, innan vi samtidigt åkte för att hämta upp våra minsta från förskolan.

Snabba ryck hemma med mat och storsonstaxi, för Hårfager hade föreställning på sin avdelning tillsammans med de övriga blivande små sexåringarna.
Nervositeten var högst påtaglig men hon skötte sin roll som råttmor med bravur.

En tur till biblioteket hanns också med, dags att låna om några Alexander Dumas böcker åt Sheriffen och hämta hem en ny bibba litteratur till mig.

Dessutom har mitt nät strulat hela dagen, eller i alla fall de få gånger jag varit framme och försökt få igång datorn.
Imorgon ska Hårfagers bästaste vän följa med oss till tisdagens sedvanliga hopp-och-lek i kyrkan.

Ska titta in hos er efter huligannattning - om nätet håller sig på plats...

2 kommentarer:

Caja: sa...

Vilken måndag...pustar bara av att läsa..ja, jag vet...jag är ovan bara ;-) Hoppas ditt nät funkar ikväll då ;-)

kramar/caja

Y sa...

Jag har ler åt egna minnen när jag läser ditt. Blir glad över att du verkar finnas så till 100% mitt i ditt. Sådant ångrar man definitivt aldrig, tro mig :)
Ser suddigt fortfarande, så kommentaren får bli lite kort avhuggen. Kram nu.