lördag 30 april 2011

Må gott!

Körsbärsträden blommar!
Både inne i mitt växthus och ute.
Fantastiskt, precis lika fantastiskt varje år.

Dessutom lever mina barn, storsonen fyller år, lammet inte bara överlever, utan växer och frodas så det knakar.
Vi har haft en underbar eftermiddag med minimalt majbål och tillhörande korvgrillning - lite halvspontant sådär - hemma hos bästa Freundin.

Samtliga små är renskrubbade, pyjamasade, instoppade i filtar framför en "nu-är-det-lite-busigt-sent-film" och jag har en skvätt vitt i glaset.
Fått en mycket hedrande utmärkelse, mängder med vänliga och medkännande kommentarer av kända och "okända", solen har vräkt ner och det är ännu en ledig dag imorgon.

Kan det bli bättre?

Hoppas ni alla har det minst lika bra som jag!
Kram

7 kommentarer:

Rebecka sa...

Puss!

Småländskan sa...

Jag har jobbat idag, tog en sväng in bara för att komma ifatt, liksom. Inte många minuter i vanliga jobbarveckorna som ger tid att ta hand om allt "vid-sidan-om". Skönt att du/ni kunnat uppleva en härlig valborg trots det som inträffat med din/er Hårfager/Majblomma.
Kramar om igen...

Cicki sa...

Det låter härligt. Njut. Här tittar sambon på hockey, jag surfar runt och har stängt av tankarna en stund. Vi har ätit gott och har lite rött i glaset. En ganska okej lördag, får man väl säga.

Karl sa...

Låter kanonbra! Här har också varit en skön dag. Själv har jag kunnat gå runt med ljudbok i hörlurarna nästan hela dagen (lyx!).

Framåt kvällen lastade vi in oss i bilen och åkte till plats för Valborgseld, gick tipspromenad, åt korv, men åkte sedan hem - lite frusna men belåtna. Vinden hade tilltagit så elden skulle nog inte tändas. Men vad gjorde det när alla var glada ändå.

Nu alldeles tyst i huset. Bara lite svagt muller från kylskåpet. Och imorgon är det som sagt ännu en ledig dag :) Hoppas att du får en fortsatt skön helg!!

Mångmamma sa...

Tycker det verkar som om ni har det rätt ok?
Känns bra att få era kommentarer, era små glimtar av era liv!
Kram tillbaka!

KaosJenny sa...

Ja, vi har också haft det bra. Och vad härligt att det gick bra för lilla fröken maj-blomma!! Hemskt när dom sväljer såna där omöjliga saker. Kram

bokhyllan sa...

Härligt! Du har det finfint nu. Njut!