tisdag 15 mars 2011

Veckans Kvinnliga Blogg, vecka 11

Jag är en kreativ själ.
Absolut ingen expert på något hantverk men en duktig "fuskare" inom många områden.
Därför faller det sig naturligt för mig att söka i de "egna" leden först efter potentiella kandidater till "Veckans Kvinnliga Blogg".
Ni får ha överseende en tid framöver med det, senare ska jag ta ut svängarna mer och leta rätt på andra intressesfärers duktiga entreprenörer.

Denna vecka faller mitt val på en kvinna som är om möjligt än mer envis än vad jag är.
I åratal har hon tjurat på med sitt manus, redigerat om det ett otal gånger, skickat in det till mängder med förlag, bara för att i sluttampen stupa på målsnöret.
Nu står hon i begrepp att starta ett eget förlag för att äntligen kunna se sitt/sina alster i tryck.
Hon är inte riktigt i hamn - än.

Eftersom jag tjuvläst lite i boken, kan jag bara säga att jag väntar spänt på att mitt förbeställda exemplar ska dunsa ner i brevlådan.

Något jag är helt säker på kommer hända!

Titta in hos henne och beställ ett exemplar ni också.

Grattis Desirée aka Me Myself and I!

5 kommentarer:

Desirée sa...

Ojojoj! Vilken heder :) Jätteglad blev jag! Tack söta du.

Milla sa...

Spännande med alla entrepenörer runtom i Sverige och modigt att starta sitt egna förlag istället för att rulla tummarna och vänta på att något ska hända.
Med företagsamthet, kreativitet och lite skinn på näsan så kan man nog göra sig en egen karriär.
Ska kika in vid tillfälle.
Kram

Ezter sa...

Dagen idag har jag tillbringat på lasarettet, suttit och väntat i 6½ timme. Så nu har jag läst din spalt i tidningen :)

Madlar sa...

Spännande! Nej, det där med att skicka till förlag är endast nedslående. Jag tryckte mina böcker på vulkan, enkelt o prisvärt. Det är något alldeles speciellt att hålla sina texter i bokformat i handen.

Mångmamma sa...

Me Myself..; Det är alltid roligt att kunna glädja andra och samtidigt göra lite reklam för något jag tror på.
Milla; Det finns faktiskt många fler duktiga entreprenörer än vid första anblicken, gäller bara att nosa rätt på alla som är värda att uppmärksammas.
Ezter; Trist med väntan men kul att du hittade min spalt!
Madlar, Jag har vissa funderingar själv i Vulkan-banorna, tack vare dig faktiskt!