lördag 26 februari 2011

Lördagspulande

Ikea-pallarna hopskruvade och försedda med små tassar.
Tyvärr lyckades mångmamma dra gängpaj på ena skruven i min iver att skuffa undan små ettriga barn som skulle hjälpa (stjälpa) till, genom att leka skruvrally över köksgolvet.
Inte helt perfekt resultat men säg något som är det?

Jag har också undvikit att limma fast samtliga små barn i spisen, varandra eller i mig med superlim, när jag ryckte ut som "leksakernas hjältinna".
Diverse riddarfigurer som i en hast blivit enarmade har numera fått sina saknade lemmar fastopererade igen.

Mitt pincettgrepp på högerhanden är märkligt vitt dock, av torkat lim!

Känns som om det här med barn omkring sig 24/7 är rätt överskattat.
Begriper inte riktigt att jag alltid - eller nästan alltid - haft det så tidigare.
Ska bli en lisa för själen när vardagen kommer och alla ska portioneras ut för några timmars hopp-och-lek, den här sjuksvängen vi roat oss med har varat sedan Columbus hittade Amerika ungefär.
Mitt tålmodiga jag hotar med strejk.
Eller i alla fall en väldigt lång lunchrast.

Far-är-rar befinner sig någonstans i luften mellan brittiska öarna och de danska dito.
Framåt kvällen ska han sopas upp från tåget och forslas hem.
Antar att småkillarna kommer löpa amok, modell värre, vid faderns återinträde i hemmet!?

Och snart, väldigt snart är det måndag!
Hurra!

5 kommentarer:

Black Iris sa...

Ja du verkar då i alla fall ha det du gör. Lite pyssel här och där och humorn är det inget fel på heller.

Kram Maidi

Småländskan sa...

Ja, hurra för alla måndagar! Och såklart att småkillarna kommer att anfalla den hemkommande pappan!

Milla sa...

=D
Tur att du har lim..kanske det räcker till att hålla ihop dig med. *blink,blink*

Nipe sa...

Låter som om Mångmamma behöver pusta ut i soffan med en god bok, lite choklad och tyyyystnad? :) Hoppas ni tar en ur eran sjukbubbla snart. Kram

Inger Marianne sa...

Hejsan! Njut av den hoppande, lekande, grinande o sjukdomsfyllda tiden,den är alldeles för kort. Fortare än du tror kommer nya, distansoroligheter, tro mig! Min oro i dag: den yngsta ska ut på isen med sin skrotbil och köra (skiten ur) den, en annan son har inhandlat en mc iden större klassen. Sommarens oro är räddad! Så här håller det resten av mitt liv som mor. men man får inte lägga sig i eller visa hur orolig man är, le och tyck, vad kul! SÅ NJUT NU! KRAAM