söndag 27 februari 2011

Ilskebytta och legorassel i dammsugarslangen!

Nej, jag borde verkligen inte skriva ett inlägg nu!
Jag är fortfarande svavelosande efter eftermiddagens uppröjning av barnens domäner!
Det är faktiskt dags att krypa till korset och erkänna för alla - även mig själv - att det bor en liten pedant inuti mig!
Jag verkligen avskyr stök, klet, fel grejer på rätt plats och vice versa.
Tvätthögar, pappersklipp, disk, grus osv osv..

Samtidigt är jag inte sämre än att jag inser att det är ett gyllene tillfälle för mina söner - och dotter - att lära sig hur en slipsten ska dras.
Eller städas!

Sålunda får de plocka, röja upp och börja dammsuga sina rum själva.
Först!
Sen måste den lilla elaka pedanten i mig ta ett varv till så det är på miniminivå enligt gällande standard för hygien!

Min standard.
Min miniminivå!

Jag har aldrig påstått att jag gör det lätt för mig, snarare tvärtom.

Sorry, jag är fortfarande lätt upprörd.
Återkommer när jag hunnit sanera barnen också, någon gång framåt midsommar eller så.
Eller kanske innan midnatt?

Inga kommentarer: