fredag 11 februari 2011

Blåst (och blåsning) på våren

Kaxiga Mångmamma förnekade all kännedom om snö och blåst och oväder tidigare idag när både svärfar och svärmor hörde av sig.
Tyckte mer synd om de som sitter i ett insnöat Stockholm eller ännu värre - Hälsingland!

Nu kan jag nog börja ta tillbaka så smått, det snöar horisontellt, i alla fall ser det ut så i den här vinden som piskar runt husknuten.
Temperaturen faller och skymningen kommer krypandes.

Vi har låtsats att det är vår, eller åtminstone Mars, jag och de hemmavarande små.
Eftersom vi redan ätit semlor i några veckors tid på fredagarna, kändes det som hög tid för förnyelse - våfflor!

Och ja just det, Hårfager föll rätt ner i feberträsket imorse.
Börjar misstänka att samtliga på marknaden förekommande influenser, förkylningar och magsjukor har parkerat sig i min omedelbara närhet.

Behöver jag säga att det är tröttsamt?

4 kommentarer:

Småländskan sa...

Ja, horisontelltsnöande är namnet! Men vet du, konstigt nog, i detta vädret önskar jag att jag hade en vedstapel att gå ut att plocka av! Jag saknar veden, kakelugnen... och kanske lite till *L*
Må gott Mångmamman!

Rebecka sa...

Tycker att alla små kan bli friska snart så att jag kan komma hem och bli matad med våfflor. Fast ikväll ska jag äta sushi! (Vegansk såklart.)

Bina sa...

Usch för baciller!

Mångmamma sa...

Småländskan; Ved har jag släpat idag! :)
Rebecka; Länge sedan sist...
Bina; Även Pysselkungen har presterat svullna halskörtlar under kvällen.
Jag blir knäpp av allt sjukeri...