lördag 9 oktober 2010

Sex eller nio?

Alla mina barn och nästan alla de jag räknar in som extrabarn, har varit hem-hemma idag.

Underbart att röra i grytorna, se alla sitta tillsammans och äta, höra de små-vilda-glada slåss verbalt om uppmärksamheten - kort sagt, det är som sig bör!
Att vara färre än fem-sex stycken runt matbordet känns futtigt.

När den närmsta klanen är samlad är det klart bättre även om vi bara är nio - i den innersta cirkeln.

Vi fortsätter med helgen ett tag till, trevlig sådan -önskar jag er!

3 kommentarer:

Dotter R sa...

Tack för idag! (Har bildbloggat lite om dagen nu också.)

Milla sa...

Låter helmysigt.
Har alltid velat ha en stor familj just för de där livliga, mysiga och ibland tumultartade middagarna. Fast ibland vill livet annorlunda så nu ser jag bara till att låna hem vänner med familjer för stora brakmiddagar då & då =D
Ha en fortsatt härlig dag.
Kram Milla

Simmelimaka sa...

Åh, jag hur underbart det är.
Det är liv. Det är lust. Det är mening och hårt arbete.
Det är livet när det är som bäst
och det stavas L-Y-C-K-A!
Kram