torsdag 21 oktober 2010

Livet i en liten (mångmamma)ask...

Vet ni vad?
Idag har det varit en sådan där alldeles perfekt mångmammadag, igen!
Visserligen var både Sheriffen hemma med ond mage och Hårfager med hosta men inte värre än att huset kunde invaderas av vänner, med och utan små i släptåg!
Tio personer runt fikabordet, åtta till lunch!
Små-vilda-glada som tumlade runt i nyfallen snö och hade årets första snöbollskrig tillsammans med mamma S och vänner.

Prat, skratt och djupheter- trams och otrams - precis som jag helst vill ha det!

Nu sovs det, tvätt och disk snurrar och jag ska fortsätta botanisera bland mina sparade "tant"- och jultidningar.

Det är faktiskt inte alls långt kvar....

Och det märks nog att jag längtar, eller hur?

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det är väl härligt när det blir perfekta dagar. Minnet av dem kan man spara på och ta fram och snusa lite på när de där operfekta dagarna ligger på lur.

Milla sa...

Men åh vad härligt med snöbollskrig. Här kom det inte så mycket men likväl är det härligt!
På tal om tanttidningar, skratt, så finns det ju en hel del att läsa & lite julpyssel i dem. Även om mina är lite retro vilket iofs passar mig perfekt. Så vi kan väl vara "tanter" tillsammans, hehe?
Njut av dagen och vi kan längta ikapp till julen:)
Kram Milla