torsdag 5 augusti 2010

Projekt, uppdatering!

Tjoho vad kul det är att gjuta betongurnor!
De redan frälsta ler nog överseende med min nyfunna vurm men varför i himmelens namn skulle jag ha sådan förfärligt lång startsträcka?
Har nog funderat kring " jag borde skaffa hem lite finbetong och röra ihop något skojigt" i flera år nu.
Enkelt, enklare, enklast att prestera något kul!

Nu är de två delarna redan monterade med bygglim och ska bara få torka till innan det är läge att baxa ut pjäsen och plantera i den!

Men det där med vinbärsplockning och trädgårdslandsgrävning - det tar jag nog en annan dag...
Målande av sänggavel känns piffigare!

4 kommentarer:

Monica R sa...

Jag vill gärna göra med.. och ska nog göra det.. vilken dag (eller år) som helst:-)

MonicaR

Maja sa...

Jag har tänkt göra betongskålar med avtryck av rabarberblad,
i flera år har jag planerat detta.
Såg en sådan (svindyr) i en inredningstidning för tusen år sedan...
Tänk vad mycket som aldrig blir av.

Anonym sa...

armeringsjärn?

Mångmamma sa...

Anonym; Återkommer om färdigt resultat senare men nej, inte armeringsjärn. ;)