onsdag 18 augusti 2010

Kraschad Sovjetpolitik!

Jag erkänner.
Jag har för första gången i mitt vuxna liv stannat på en och samma plats, längre än vår "Sovjetiska femårsplan".

Känns lite märkligt, börjar jag snart kunna räkna mig till en av de bofasta?
Eller är det för evigt slut med epitetet, delvis självvalda, nyinflyttad?

Fem år och två dagar har passerat sedan jag tog denna gård i besittning, ett barn har flyttat ut, två nya har tillkommit under dessa år.
Samt givetvis ett antal extrabarn som välkomnats i familjen.
Oräkneliga mängder fordon och ett något mer lätträknat antal djur har tillkommit.

Känns mest bra faktiskt, fast om nomad- och vandringslustan sätter in igen, kan det ju bli ändring på torpet!
Just nu bor vi här.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Men då är det nog meningen att du ska bo just där du bor :D

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Tack för kommentaren =) Du har så rätt så =)
Stämplar av ny blogg adress om du vill fortsätta titta in =)