torsdag 27 maj 2010

Städiver

Jamen visst.
Blev en helt ok dag idag med.
Små-vilda-glada utportionerade på rätt ställe, morgonfika med bästa Freundin och vännen L.
Den första i sällskap av valp, den andra med vidhängande dotter.
Sitta ute på verandan, filosofera över kreti och pleti, framtidsvisioner, allmänt babbel och en del allvar - precis som vi brukar göra.

Uppsamling av samtliga små, utfodring, läxor, taxikörning efter stor-sonen, middag och till sist; total klädsanering!?

Va?
Jag sortera ut kläder!
Jo, nog brukar jag skyffla runt väl valda delar av familjens klädespersedlar, men därifrån till att verkligen sortera igenom det i tre högar - slänga, skänka, spara - det händer inte alltför ofta.
Ikväll är jag nöjd, genast känns det luftigare och fräschare i barnens garderober.
(För att inte tala om min - där allt urvuxet hamnar .)

Imorgon ska kassarna bort, slänga, skänka och spara!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Grattis... alltid skönt att rensa lite men det är svårt att få till det för alla andra saker som bara prioriterar sig...

Anonym sa...

Som en frisk fläkt;)) När man rensar, menar jag:) Ha en härlig helg.Kram