måndag 31 maj 2010

Nu blev det konstigt!

Jamen vad nu då?
Här såsar jag runt i godan ro och kikar in på diverse bloggar, snubblar in på SvD´s valkompass och gör partitestet inför höstens val.
Och vad blir resultatet?
Jämt skägg mellan två partier, visserligen tillhörande samma sida av blocken men ändå.
Endast några futtiga procentenheter mer för ett parti jag aldrig ens övervägt att rösta på tidigare.

Hm, måste nog se över mina och partiernas politiska ståndpunkter.

Uppdatering; Gjorde om testet och fick exakt samma poäng denna gång mellan de två aktuella partierna dock med den skillnaden att "mitt" parti var listat först.
Pust, då kanske jag kan tuta och köra som vanligt?
Eller, bör varje röstberättigad kanske ta och omvärdera sin vana att rösta på samma parti som sist...?

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Det är alltid bra att tänka efter lite innan man röstar så att man inte tar "sitt" för givet. Att man får fundera lite extra!

Unknown sa...

SvDs valkompass är konstig och räknar snett. Testa att svara på samma frågor på denna kompass istället, så får du bättre resultat! (och jag vill gärna veta vad du anser om resultatet...)

Mångmamma sa...

Mikael Nilsson; Jahaja, nu hamnade jag kanske lite mer rätt med hur jag normalt funderar kring vilket parti som ska få min röst.
Håller med om att den här kompassen var bättre!

Rebecka sa...

Haha. Jag gjorde det för ett tag sen och fick i stort sett lika mellan ett rött, ett grönt och ett rosa parti.

Anonym sa...

Där ser man...här orkas inte ens funderas just nu...men du var helt rätt ute ang utrednings-dax:)
Kram Milla