tisdag 27 april 2010

Småblommigt eller pärlspont eller färg eller...?

Tänk att det alltid ska vara något!?
Något som visat sig troligtvis bli dyrt och jobbig.
Vi har begåvats med en vattenläcka i lillstugan.
Vintern var som bekant lång och bister och trots tömt vattensystem har något hänt!?

Nu när vi hade tänkt dra igång stugan för säsongen igen, skvalar det fint någonstans inne i väggen.
Kul, verkligen roligt!

Just denna strålande, varma sköna tisdagseftermiddag ska jag roa mig med att tömma en hylla från allt vad glas, porslin och böcker heter.
Sen ska jag raskt gå vidare till andra sidan väggen för att börja bära runt sängar, stapla allt fint och prydligt mot en garanterat oskadad yttervägg så att far-är-rar kan börja gå lös med kofot när han återuppstår i hemmet.

Det ska bli jättekul.
Verkligen.

Fast det gäller att se det positivt; nu blir det nya tapeter/ny färg på väggarna där inne, vilket kanske kan vara på tiden?
Hittillsvarande tapeter lämnar en del övrigt att önska i fråga om estetisk tilltalning, jag är inte överdrivet förtjust i spräckliga brun-beiga plastade tapeter från tidigt 70-tal.
Oavsett om det är "inne" eller ej!

3 kommentarer:

Cicki sa...

Ja, vad gör man inte för att få lite nya fräscha tapeter. Jag tror det var en freudiansk glömska med vattnet.....:-)

Rebecka sa...

Och på tal om 70-tal så har jag köpt mig en till anskrämlig väska! :D

Rebecka sa...

Men nää. Fy vad jobbigt!