lördag 20 mars 2010

Spänning och hårklippning!

Eftersom katten var borta igår, dansade råttorna på bordet.

Eller...far-är-rar befann sig på resande fot vilket gjorde att jag och småmössen tog ut svängarna och roade oss med extra maffigt fredagsfika, pizza till middag och sen en spännande film med alla små ihopkurade i soffan.

Filmen var så spännande att Pysselkungen och Fröken-Hårfager somnade av utmattning!

Fröken-Hårfager ja, jo hon hade hunnit med en snabb sväng inne i badrummet beväpnad med en nagelsax i högsta hugg.
Igår igen!

Framåt sommaren sådär är det nog läge att köra ekonomiklippning på samtliga fyra små vildbasare, kommer inte bli något långt böljande prinsesshår på tösen på många år än, vilket kanske bara är tur.

För att förtydliga; det är inte jag som eftersträvar långt böljande hår på dottern!
Det är hon själv som ser sig som en prinsessa!
Fast det där lilla stadiet där hon insett orsak och verkan, det verkar hon inte riktigt ha hunnit till.
Eller så vill hon upphäva naturlagarna, klippa sig långhårig!

Hursomhaver, Michael Boltonkopiorna står som spön i backen i det mångmammska hemmet!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Spännande med barn och saxar i alla former. Mina har också ägnat sig åt diverse kapningar av håret...även sen dom blev äldre och förståndigare ;D

Rebecka sa...

Men prinsessor gör sig ju bäst i kort hår! Då slipper de trassla in sig när de slåss mot elaka prinsar för att rädda drakar!

Anonym sa...

Hej Mångis!

Ja visst, är det skönt att bara slappa och få färdig mat. Barnen älskar, då man får massor av tid över till dom. själv var jag med fyra barn på ett mindre badhus idag. Jättehärlig!
Det blir pizza här i kväll och en slappar kväll.-)

Kram kram/Paola

Mångmamma sa...

Gafflan; Mina med! :)
Rebecka; Att jag inte tänkte på det själv, naturligtvis!
Paola; Det var skönt att slappa, före ovanlighetens skull! ;) Hoppas er kväll blir trevlig!