fredag 5 mars 2010

Självsvåldiga motorfordon!

Om någon av er kör en Volvo V70 av nyare årsmodell, lämna för allt i världen inte bilen med motorn igång och slamra inte igen dörren för att hysta in barn i den.
Mycket, mycket dålig idé!

Jag vet, testade det imorse med nedslående resultat.
Det väna motorfordonet hade den goda smaken att låsa alla sina dörrar, själv.
Jag och tre små utanför, glada radioreportrar på kravallvolym inne i den numera låsta bilen.

Extranyckel i far-är-rars jackficka.
På jobbet, alltså!

Jag är väldigt glad att jag;
1) var ute i god tid.
2) maken bara har en knapp mil hem från jobbet!

Men för all del, undvik att tillåta era bilar att låsa sig själva!

5 kommentarer:

Madlar sa...

Vi hade en gammal volvo som självantände en tidig lördagmorgon stående intill vårt hus på uppfarten. Hade vi inte haft en hund som skulle ut vet jag inte hur det kunde ha slutat.

milla sa...

Usch, scary-movie. Skönt att det gick att lösa relativt snabbt.Milla

Cicki sa...

En gång i världen lyckades sonen låsa bildörrarna med mig utanför. Han lyckades även med att lossa handbromsen så bilen började rulla. Jag var väldigt glad att lutningen på gatan inte var större än att jag hann springa ifatt bilen. Samt att jag hade bilnycklarna i handen och kunde låsa upp bilen i farten. Men det var några svettiga minuter. Om det var en Volvo V70. Nej det här var långt före den tiden. Det var en hederlig gammal Ford Granada.

Anonym sa...

1/ Typiskt Bräfflor

2/ Hade aldrig hänt i en Sugga

Mångmamma sa...

Anonym/sugga-mannen!?
Obräfflor kan klumpa till det med!
Sugga? De går ju inte ens att låsa!
Men visst..lite rätt har du ju. :)

Cicki; Obehagligt!

Madlar; Ännu mer obehagligt!!