torsdag 11 mars 2010

Ropa inte hej innan...

"Idag höll det på att köra ihop sig fullständigt"
Jojo, jag vet att jag ska ta det lugnt med formuleringarna.

Det inte bara "höll på", det verkligen blev kaos av det.
Men bra ändå.

Runt femtiden började jag inse att det inte skulle funka, halv sju visste jag att planeringen hade spruckit och vid kvart över nio var barnen i säng, spåren av dagen undanröjda och maken äntligen hemma.

Nej, jag åkte inte på något möte, jag bakade bröd med två av fyra, läste läxor med "Sheriffen", nattade små genom att läsa samtliga tio böcker vi lånat samma morgon och var bara lite irriterad över smygpampars förmåga att tajma jobbkriser med mångmammors kvällsmöten.

Det kunde säkert ha varit värre!

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Synd att det inte blev som du tänkt men som du sa det kunde ha varit värre.
Ha det bäst!

Mångmamma sa...

Gafflan; Du har så rätt.
Maken har ju inte behövt åka långt-långt söderut. Än!