fredag 5 februari 2010

Vinterfredag!

Sovmorgon.
Frukostbesök.
Solsken.
Skyskrapshöga snödrivor.
Vilda barn.
Snabbröjt inne.
Utfodrade djur.

Tid för utfodring av barn.
Och sen...



.....UTELEK!

Jag älskar fortfarande vårt klimat, årstidsväxlingar och föredrar vinter framför hetta.

Semester på Svalbard kanske skulle vara något?

Här ska njutas, snart nog kommer den förfärliga kletiga leriga kladdiga grusiga hemska våren!
Den där vedervärdigt arbetskrävande månaden mars skulle jag kunna leva utan, bara skitigt inne och klafsigt - alternativt svinhalt ute.
Enda förmildrande omständigheten med den månaden är att det börjar gå att påta i mitt växthus.

Hm, växthus lät trevligt!

Ha en trevlig dag, med eller utan snölek!

2 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Idag hade vi liknande tankar om utelek - förvånar mig inte det minsta... Ha en skön helg!

milla sa...

Åh, gegga som är så roligt! Ute! Nä, kan bara hålla med fast & andra sidan fyller jag år i mars och det är inte helt fel.Man blir ju yngre av lera? Kram & trevlig helg.Milla