onsdag 13 januari 2010

Undrar vem som tar alla bra-att-ha-saker?

Vissa saker tar lång tid på vintern.
Eller kanske - längre tid!
Att förflytta sig mellan punkt A och B innebär en längre startsträcka, allrahelst som vi just nu lever i efterdyningarna av ett långt jullov.

Sent i säng kvällstid brukar resultera i trötthet och svårighet att ta sig upp dagen därpå.
Ovanstående gäller för samtliga familjemedlemmar.

Oavsett vad jag försöker skylla på, är det inte - och kommer inte bli njutningsfullt att kava upp och ut för att befinna sig runt en nyss startad bil i min iver att skrapa den körklar strax efter halv sju på morgonen.

Som jag ser det är det i första hand två problem här;
1) Timern jag hade förra året till motor/kupévärmaren har gått och gömt sig.
2) Det är alltid för tidigt, vintertid, att börja dagen före klockan åtta, halv nio sådär.

Detta är denna veckas gnäll om att bo på landet! :)

2 kommentarer:

Knaada sa...

Jag håller med, fast jag inte ska någonstans. Håller med, fast jag har sovmorgon varje dag...

Tittar ut, ser bilen och tänker, vojne vojne....

Ancan sa...

jag är ingen vinterälskare, och helst hade jag velat gå i idé mellan 1 december och 1 mars...