fredag 22 januari 2010

God morgon och sov gott!

Idag är komaläget på!
Känner mig körd genom en stenmangel, med undantag av bristen på likheter med massakrerade seriefigurer.
Ni vet, Kalle Anka ramlar genom ett tak och landar platt som en pannkaka på golvet fjorton våningar ner...

Inser att Bam-Bam lyckats väcka mig en gång i timmen sen jag la mig, vilket också skedde alldeles för sent.
Små febriga herrar är ynkliga
Små febriga herrar snurrar gärna runt sin egen axel.

Idag blir en innedag, Pysselkungen hostar och skräller värre än igår, Bam-Bam har som sagt feber och endast Fröken-Finemang är sitt vanliga, ettriga jag.

Kommer utnyttja varje tillstymmelse till barnvaktshjälp i form av mer eller mindre pedagogiska dvd-filmer som hushållet äger.
Allt för att kunna microsova ett par minuter i sträck.

Och ikväll SKA jag i säng tidigt!



Tror jag.

2 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Vet precis vad du menar idag! Min lillkillen som alltid sover som en sten blev vaccinerad igår med påföljande temp och en minst sagt ojämn sömnrytm. Varför kan man inte komma i säng som man vet att man borde??? I mitt fall stavas problemet ofta b-l-o-g-g = andrum! Trevlig helg och god microsömn!

Ancan sa...

sådana där dagar har jag med ibland. HELT omöjliga att ändra om.
Jag bara existerar...

Tack o lov brukar de aldrig hålla i sig länge ...
Så numera försöker jag se dom som "andedagar" - dagar då jag bara ska andas och ta det easy - känns rätt mycket mera ok när jag tänker så :)