onsdag 18 november 2009

Styckmord!

Igår kväll förvandlades mångmammas kök till något som skulle ha platsat i en skräckfilm.
Slaktscen säger jag bara.
Den kvarvarande vegetarianen i hemmet kom ner för trappan, tittade försiktigt in på diskbänken och undrade om "jag tyckte att det var kul?" och "om var på kroppen de olika delarna hade suttit?"

På båda frågorna kunde jag till hans oförställda förvåning svara ja och var någonstans.
Någonstans halvvägs in i arbetet med knivar, blodiga skärbrädor, fryspåsar, uppmärkta lappar och funderingar om det ändå var för sent att plocka fram den nyligen inhandlade köttkvarnen, överfölls jag av akut trötthet.

Efter en titt på klockan insåg jag att trots ännu ej slutfört värv, hade jag en dryg halvtimmes sanerande framför mig innan brottsplatsen åter skulle vara farbar för morgondagens frukostbehov.
Dessutom behövde en tvätt vändas och klockan började närma sig tiden för datumbyte.

Eftersom dagen redan varit tillräckligt innehållsrik och lång, blev det till att undanröja bevisen snabbast möjligt för att kunna stupa på kudden.

Idag ska köttkvarnen få göra tjänst!

(Bra att ha del i jaktlagets fångst och ha tumme med grannen som portionerar ut den beskärda mängden kött.
Och komma samtidigt som rådjur styckas!)

1 kommentar:

Rebecka sa...

Och jag tyckte att det var otäckt att jag drömde om baconätande...