onsdag 21 oktober 2009

Uppiggande, ja tack!

Jag har verkligen inte tid att sitta framför datorn och häcka.
Finns alldeles för mycket kul och mindre kul som jag anser behöver göras.
Egentligen.
Grannen kom över med vår del av jaktlagets beskärda del av älgkött tidigare idag, dags att ta itu med det.
Tvätten, disken samt de evinnerliga dammråttorna blänger ilsket på mig.
Borde verkligen fortsätta med alla mina omstuvningsprojekt så huset slipper från hela-havet-stormar-känslan som för tillfället råder.

De fyrbenta borde få promenera in i en "ny" hage för att kunna tugga i sig de sista resterna av årets gräs.
Pappa-kanin borde få buren städad.

Och vad gör jag?
Gäspar, surfar och försöker uppbåda krafter nog att koka kaffe.
Inte klokt vad toktrött jag blivit, enda trösten är väl att jag verkar vara i gott sällskap, fler jag träffat och pratat med, klagar över orkeslösheten som drabbat dem som klubbslag.

Nej, jag ska försöka lura ett barn eller två att "vila middag" med mig.
Alternativet är en trippel dos med någon form av tyngre uppåttjack, typ Niferex spetsat med Blutsaft.
Eller?

2 kommentarer:

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Haha!
Nä, undvik all form av uppåttjack kvinna!

Nipe sa...

Ropen skalla, uppåttjack åt alla!
Jag känner exaktemente precis likadant. Får inget gjort, bara sitter och är slö. Skvimpar i mig kaffe och en å annan kaka fast att det ju inte hjälper, snarare tvärtom. Låt oss få gå i ide till jul?