fredag 23 oktober 2009

Trötthet och penselföring.

Apropå trötthet.
Kanske det spelar in, om än bara lite, lite, att liten dotter mer än gärna lever rövare nattetid.
Också!

Inatt hade jag haft oförsyntheten att sätta på henne fel nattlinne!
Ni förstår va, snudd på övergreppsfasoner.
Halv fem i morse var hon tvungen att påtala detta, på ett ganska högljutt sätt.

Fast vilken småbarnsmamma sover åtta-tio timmar i sträck?
Jag är nästintill utvilad på en fyra-fem.

Dagen började ändå relativt bra, två gossar som behövde forslas till skola och buss.
Små-vilda-glada som åt frukost och far-är-rar fick sin morgonmacka på sängkanten.
Efter denna start angrep han återigen penseln med glad min och fortsatt ett varv till i det som kommer bli ett fungerande, mysigt och vackert rum.

70-tals renoveringar kan ju som bekant ha sina avigsidor!
Någon smackade upp en hiskelig brun medaljongtapet som i sin tur antagligen skulle imitera något pampigt från sent 1800-tal.
Smaklöst, murrigt och förfärligt dystert.

Nu kommer det i stället få bli ljust och luftigt med målade väggspeglar, vitlaserat tak och hela rummet kommer kännas flera kvadratmeter större.

Kommer bli en ren fröjd att blinga inför julen i detta rum!

3 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vi är många som känner igen oss i det du skriver. Även om jag numera har lämnat småbarnstiden bakom mig så minns jag ju..i allra högsta grad :)

Vilket roligt projekt du håller på med, och spännande mål...att blinga innan jul! KUL!

K R A M // t i n a

Jenny sa...

Fel sovkläder... Ja det kan jag verkligen relatera till... Men min tvååring har i alla fall den goda smaken att "påtala" det direkt när man försöker få på "fel" kläder... Och det är bara att ge upp. Blå pyjamas=vredesutbrott. Hallo Kitty-nattlinne=glad och lycklig tjej.

Nej, Milla är inte min syster;) Min syster börjar på P.

Anonym sa...

Blir kul att se julblinget senare..Har du före & efterbilder? Kan vara kul att se den vackra 70-talaren.Milla:D