tisdag 18 augusti 2009

Sommarglömska, finns det?

Vart har mitt omtalade goda minne tagit vägen?
Jag, som aldrig glömmer en kompis barns födelsedag, eller någons bröllopsdag - fast jag inte ens var närvarande vid vigseln - , namnsdagar eller andra mer eller mindre viktiga datum som lätt kan sorteras in i en almanacka.

Jag, har lyckats två dagar på raken nu.
Igår förmiddag kom jag tydligt ihåg en väns trettifemåriga bröllopsdag, något som var helt bortglömt till eftermiddagen.
Idag hade jag väldigt bra koll på att det brann i knutarna för att avboka eftermiddagens läkartid åt mig själv.
Felet var bara att det var helt förträngt några timmar senare.

Hoppas jag minns vilket barn som ska skickas till vilken skola imorgon!

5 kommentarer:

Kanadicken sa...

Åldern mångmamma, åldern... ;)

Rebecka sa...

Alzheimers kommer i halvtid i år...

fisken sa...

DET har jag året runt! Jag har glömt min egen födelsedag en gång. Sommarglömska...det måste jag komma ihåg. :-P

Huskatt sa...

Vad har hänt?! Är du sjuk? Tänker du sluta knäcka extra som super-mega-minnet-man-ringer-och-frågar?

fisken sa...

Sv: Ha, ha, ha! Tack! Hälsa far-är-rar.