tisdag 7 juli 2009

Vikten av att använda skydd.

Kunde ju ha blivit riktigt roligt inlägg det här.
Om jag nu helt plötsligt börjat propagera för barnbegränsningsmetoder.
Kommer inte hända, den delen av undervisningen får någon annan ta, detta handlar om något helt annat;

Gårdagens hjältinna - det var jag.
Dagens hjälte - far-är-rar.
Framletade skydd och nya skateboardar till småkillarna, igår.
Nya och bättre skydd inhandlade idag.

Jodå, många skrap och skrubb kommer det att bli men balansen tränas.
Kul har de också.

Själv, nej, jag tänker inte pröva på igen!
Störtdök baklänges från makens framplockade tonårssynd, har inte riktigt samma smidighet som små-vilda-glada.
Känns lite stelt i vissa delar av ryggen och jag hoppas att barnen insåg poängen med att bära hjälm.

Jag missade visst den lilla detaljen!

2 kommentarer:

Fisken sa...

Ha, ha, ha! Det påminner mig om när jag var ca 8 år och fick min skatebord. Min pappa skulle prova och skickade iväg med rätt hygglig fart. En snygg zig-zag rörelse senare så tog han sats mot en liten trapp på innergården och sekunden senare flög han nedför tre trappsteg och landade som ett proffs innan färden slutade på gräsmattan. Jag och min bror var stumma av beundran då det endast var de "coola killarna" som vågade hoppa där... Det tog säkert 10 år innan han erkände att han fick byta kallingar efter den resan och att det inte var med mening alls...

Mångmamma sa...

Visst är vi föräldrar coola!
Gör allt för att impa på våra barn, ibland med mindre lyckat resultat! :)