torsdag 16 juli 2009

Bra start.

Toppenstart på en troligtvis toppendag.
Sovit gott och ostört, kommer till och med ihåg delar av mina förvirrade drömmar (något besynnerligt om mig i rollen som motsträvig surrogatmamma, någon annans borttappade son och en präst, försök och få ihop något klurigt av den bilden!)

Till min stora lycka har en av mina läsarinnor böckerna jag vill läsa, de ska snarast lånas hem och plöjas igenom.
Tack M!

Det här med en liten fyrbening till barnen triggade igång mitt aldrig helt avsomnade städbehov.
Betade av mina befintliga hästars boxar igår med en rejäl avmockning, urborstning och allmänt stallsopande.
Idag ligger högst på agendan att utforska mina omsorgsfullt nerstuvade hästattiraljer från fornstora dagar.
Kommer troligtvis mest att påminna om arkeologiska utgrävningar, med tanke på att merparten av "oumbärliga-pryttlar-till-hästarna" sällan eller aldrig nyttjats.
Samt påbörjande av en anständig sadelkammare.

Jag har rummet, jag har flertalet av hängare, krokar och hyllor jag behöver.
Givetvis finns det orimligt mycket saker att plocka in som antagligen inte kommer användas, borstar, sadlar, grimmor, täcken osv.
Allt ska bara sammanställas, som det så fint heter.

Återkommer med lägesrapport senare. :)