måndag 1 juni 2009

Att undvika solen...

Det är för varmt!
Ja, jag vet, man får inte klaga på vädret!
Inte är det någon större mening heller, väder är det i vilket fall som helst.

Svärfar älskar sol och värme.
Han brukar ideligen påpeka att - klaga får man inte, vintern och kylan är mer än tillräcklig i Sverige!
Jag håller inte riktigt med honom.

Om jag måste välja, föredrar jag faktiskt, verkligen 20 minusgrader framför 20-25 plusdito!
Jag är inte utrustad för att bara ligga platt fall i solen/skuggan och inte göra någonting!
Och något annat kan i varje fall inte jag få min hjärna att fungera till i slik värme.
Får knottror av leda, tristess och soleksem efter en kvart.

Att det sen är skönt med omväxling, det kan jag hålla med om.
Inte bara kyla.
Inte bara värme och gassande sol.
Inte enbart ihållande regn.

Variationen i vädret, den kommer jag aldrig klaga på iallafall.
Solbränd hud undviks också, jag har inte de nödvändiga pigmenten för att kunna se ut som något annat än ett delvis välgrillat hängbuksvin - vare sig jag är gravid eller ej!

2 kommentarer:

Huskatt sa...

ha ha ha, lilla nasse...jag håller med..det är för varmt. Runt 15 grader gillar jag. Då orkar man göra saker och ting. Nu bara gnäller jag hej vilt.

Huskatt sa...

fortfarande för varmt.