fredag 22 maj 2009

Vuxen lekstuga!

Att leka i växthuset nu, är precis samma sak som det var att leka med Barbie när jag var barn.
Av den utmätta tiden som stod till buds hemma hos kompisen för "Barbie-lek", användes ca 9/10 till planering, sortering och uppställning.
Resterande tid kanske gick åt till något som påminde om lek?

Växthuset är min lekstuga idag.
Den där stolen som står därinne är mest i vägen.
Jag får oupphörligen flytta på den för att inte snubbla när jag kånkar runt mina krukor, planterar om, hänger upp något eller tänder ljus.
Av den tänkta tiden avsatt för kontemplation brukar bli noll och intet.
Jag funkar inte så.

Avkoppling för mig, ja, det är nog mest allmänt runtfixande och småpulande.
Utan att bli avbruten!

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Det är så man ska leka!

Rebecka sa...

Det bästa med Barbie var att inreda och möblera och klä på och klä av dockorna!

Mångmamma sa...

Precis så är det!!