onsdag 21 januari 2009

Skattjakt

Jag och mina barn, de små i alla fall, gillar en bra skattjakt.
Preferenserna för vad som är en BRA skattjakt varierar dock.
Medan jag uppskattar att gå på jakt efter fina fynd i andrahandsbutiker och loppisar, uppskattar mina barn en jakt i fantasin.
Gärna med inslag av Peter Pan, pirater, gamla riddare eller andra för tillfället favoritfigurer.

Jag skulle leta efter en byrå till minstingens kläder på en loppis, kom naturligtvis hem med något helt annat..
2 gamla, helt oemotståndliga, "kyrkbänkar". Vilket fynd! Lite vit färg och mycket sandpapprande kommer göra underverk.

Mina barn däremot fick med hjälp av en magisk, flygande matta besöka Landet Ingenstans och hjälpa Peter Pan och Tingeling att rädda Tigerlilja undan den hemske Kapten Krok ikväll, lagom till nattning.
Det verkade som om de uppskattade mammas saga lika mycket som jag uppskattade mina bänkar.

Undrar hur många andra bra-att-ha-saker jag kommer hitta innan jag lyckas fynda BYRÅN...

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Haha!

Anonym sa...

Jag är mer inne på att JAG ska ha en loppis. Dottern har inte slängt eller gett bort en sak på 2 år...maken fyller förådet...sonen klarar sig med datorn och tv, gu signe honom.

u