onsdag 28 augusti 2013

Hurra! Wow! och Jippie! följs alltid av Usch! Morr! och Blä! Eller?

Alla goda ting är tre, brukar det ju sägas.
Jag tror att det mer handlar om att hitta in i labyrinten av positiva händelser och sen bara knapra i sig alla man snubblar över.
Just nu är det ett nästan läskigt bra flöde i mitt liv, så pass att jag börjar oroligt se mig om över axeln för att vara förberedd på när de 'tre onda tingen' kommer farande i min riktning.

För hur man än hanterar med- och motgångar, är de beroende av varandra.
På precis samma sätt som andra motsatsförhållanden måste existera sida vid sida.
Eller; 'Om man inte är ledsen ibland, vet man ju inte hur det är att vara glad.'!

Och glad - det är jag, där jag springer runt i livets labyrint och dammsuger hörnorna på positiva upplevelser och nya kontakter!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Låter härligt just nu :)

Vero sa...

Inspirerande att läsa. Och så där tänker jag också, det där med att se sig över axeln...