fredag 5 april 2013

Tidsreflektion

Tänk, jag besvarade just en vänförfrågan på fb från en person vars elektriska skrivmaskin jag köpte för dyra pengar, när min B-uppsats i historia skulle skrivas!
Den fyllde sin funktion då men händelsen i sig, ger mig också en fingervisning om hur attans fort tiden gått.

(Nej, inte alls att det var flera decennier sen jag skrev min uppsats - om något som hände för snart 300 år sen.)

Från T.F.D* till nuvarande tideräkning.
Måste ju bara erkänna att jag trots allt får ner en himla massa mer text på pränt numera - även om orden ibland tagit slut - än innan jag hade en fiffig dator att skriva, radera och skriva om på.


*Tiden Före Datorer

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Fredagspuss!

Anonym sa...

Dyra pengar??? Jag tyckte den gick ruggigt billigt, men tyckte att du hade bättre användning för den än jag skulle ha haft. Dessutom hade jag ju blivit med dator i dagarna. Hej Eva! Kul att höra av dig igen!

/ tko

Anonym sa...

Från början ville jag inte lära mig skriva på datorn. Varför ska jag kunna det? En lärare på högskolan tvingade mig vid en uppsats. Måste erkänna att det hade vissa fördelar. :)