tisdag 6 november 2012

Kyrkotisdag

Min första dag som tant" - vilket jag hälsades med som tillmäle vid åtminstone två gånger idag - är ännu en übersocial kyrkhoppningsdag.
Först hopp-och-lek med en trevlig överraskning, en nyinflyttad exilstockholmska som verkar kunna bli en tillgång i bekantskapskretsen.

Eller inflyttad förresten.
Inte riktigt än.
Först i december lämnar hon och hennes familj den lilla lägenheten i Vaxholm för ett kråkslott i en grannbys mörka skogar.
Nu var de bara på blixtvisit för att inspektera sitt inköp.
Och panikrenovera lite..

Sen sedvanlig PastaMialunch med runtsnurrande mammor, barn och äldre i Missionskyrkan.
Stenkrossaren försvann hem till lilla L och jag fick plötsligt en timmes barnlöshet.

Nu har skocken återsamlats, utfodrats och läxförhörts och jag ska gå och skratta så jag gråter med resterande Alphamammor.
Precis som vanligt!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Härlig dag!

Inger Marianne sa...

Låter alldeles underbart, själv har jag rört till i huset så man undrar om det kommer att bli fint igen till jul.
Kramis