måndag 5 november 2012

Ålder är en siffra - och en samling erfarenheter

Det är klart spännande att få hänga med ett tag till - förhoppningsvis - och se vart livet bär mig nu!?
Att vara närmre 50 än 40, om än med bara minuter i bagaget, är inget som stressar.
Det finns större stressmoment i mitt liv än något så världsligt som ålder.

Samtidigt är det värt att reflektera över.
Som barn minns jag att jag hade bråttom att bli stor, som tonåring ville jag att vuxenlivet skulle börja, som ung vuxen var det viktigt att "hinna" med alla vuxliga saker - giftermål, barn och jobb.

Någon 30-årskris höll jag mig inte med.
Inte 40-årsdito heller.
Fortfarande stormar livet runt mig, oftast är det bara att hugga tag i något som ser flybart ut och hänga med i virvlarna men den största poängen med att lägga lite ålder i packningen är att jag har bättre koll på vem jag är - och kanske viktigast - vem jag vill vara!

Tack för alla hälsningar och gratulationer idag!
Och grattis till alla som blir lite äldre - och förhoppningsvis klokare - för varje år!


3 kommentarer:

Agneta sa...

Grattis!

Märta sa...

Grattis än en gång!

Är dig tätt i hälarna och kan bara hoppas att vi bara blir bättre och klokare med åren. :)

Mammahäxan sa...

Grattis i efterskott och ett rungande HURRAA!