måndag 6 februari 2012

Eftermiddag

Tänk så fort det går att vänja sig vid kylan.
16 minus när vi satte oss i bilen, 19 när vi var framme vid skola/förskola och "bara" 7 när jag tog varvet åt andra hållet!

Jag har lyxätit semla hemma hos storsonen idag och inte mycket mer än hunnit dra in lite ved, eftermiddagsutfodra barnen, ladda in middagen i ugnen och landat framför datorn en snabbis.

Tycker att ni som ännu inte hittat in till Iris, ska kika in där.
Hon håller sig med en liten utlottning av en finfin sjal!

Nu ska läxor raskas av, badkläder inför morgondagens simhallsutflykt letas fram åt Sheriffen och ätas middag.

Och snart var det kväll igen!

6 kommentarer:

Ezter sa...

Tycker allt att du hunnit med en hel del!

Anitha Östlund Meijer sa...

Du har hunnit med en hel del tycker jag.
Här har jag torkat rumpa och försökt förklara att Hampuz lilla älsklingen inte kan äta vanlig mat för han är sjuk.
Resultat? En skrikande unge som tycker att mamma är dum. Hm,,
Pennelinas recension fick mig att flyga omkring på rosa moln ett tag och inte ens kylan (ca 10 minus) kunde få mig att svalna. Nu hoppas jag att Bonniers snart gräver fram min bok i högen av manus och kikar på den. Jag skickade dit den i somras.

Det har blivit lite skrivande idag och ikväll tänker jag begrava mig i min filt inne på kontoret för att skriva. Nu vill jag bli klar och redigera istället.

Ha en trevlig kväll.
Kram

LillaTuss sa...

Nu har ni allt fått snö har jag hört. Och kyla! Nån rättvisa måste det ju va. Här ligger det fortfarande på 9-11 minus men i helgen var det visst -27 strax utanför stan.

Fick semla med hem fr affären och den ska jag slafsa i mig snart. Lite väl sen för det på dagen... men who cares?!!

Tant Grön sa...

Jo. Man vänjer sig vid kylan. Men jag vill inte riktigt vänja mig. Jag vill ha vår, NU!!

Märta sa...

Lite skönt med några dagars "riktig" vinter, landskapet blir så vackert i iskylan. :)
Dina dagar är verkligen fullspäckade så att ta en semlepaus låter mycket klokt! *kram*

Mångmamma sa...

Jag fick öka tempot något mot slutet av dagen för att "komma ikapp" men nu har lugnet lagt sig.
Det enda som återstår för min del före sängstudsandet är att mata hästarna en gång till och flytta på tvätten till torktumlaren.