lördag 3 december 2011

Sax, nål och tråd

Som jag för länge sedan konstaterat, jobbar jag bäst under press.
Deadlines får mig att uträtta stordåd.
Det senaste knappa dygnet har jag gjort som Cicki, sytt så maskinen glöder.

Hennes produktion idag har tydligen varit mängder med fina mobilfodral, själv har jag pillat ihop ett gäng små väskor och fodrade kassar av olika storlekar.
Min svärmorsmors fantastiska tygskatt har dränerats flitigt, uppblandat med diverse spetsar, virkade blommor och annat bling jag hittat i mina lådor.

Imorgon smäller det och antagligen kommer jag hunnit fippla till ännu ett par tre förhoppningsvis säljbara alster till dess.
Ett huliganbarn kommer att lämnas in på effektförvaring hos min marknadsståndskompis familj imorgon, medan vi mammor leker knallar.
Praktiskt.

Återkommer med en rapport om hur mitt livs första marknadsknalledag varit imorgon.

6 kommentarer:

LillaTuss sa...

Håller tummarna för att du säljer slut på dina alster

Barnens Hjältar sa...

Vad kul! Lycka till eller brake a leg :-)

Cicki sa...

Hoppas vädret blir hanterbart. Själv längtar jag inte för att stå ut i regn och blåst. Lycka till.

moster mallas blogg sa...

Jag väntar med spänning på hur din dag har varit....

Kärlek........Malla

Desirée sa...

Önskar dig god försäljning!

Tankar vid midnatt sa...

Nu är det på riktigt. 4G är kommen till Trelle. Saknat dig kära Mångmamma! Kram