fredag 2 december 2011

Julmarknad

Tiden går rasande fort, inte sant?
Speciellt när en har roligt.
Ikväll har jag petat ihop tre väskor till, inför helgens evenemang som går av stapeln på söndag.
Gammaldags Julmarknad!

För inte så många år sedan var jag en av alla de som snickrade upp alla marknadsstånden, svor över trasslig julbelysning, ringde runt och jagade "tomte", tände marschaller och raggade knallar.
Då i egenskap av medlem i Samhällsföreningen, som står bakom arrangemanget varje år.

Nu som en av alla "sedvärdheter" som knalle betraktat.
Premiär för min del.
Tur att jag kan luta mig mot min marknadsståndskompis, en kvinna som pillar ihop egna smycken och tillika råkar vara en av min Majblommas kompisars mamma!
Hon är mer rutinerad på den här fronten.

Blir nog bra det här.

Just det; Ni kanske undrar var i världen jag kommer att befinna mig?
Braås Hembygdspark, söndag 4/12 mellan 15.00 och 17.30.
Välkomna!

4 kommentarer:

Märta sa...

Lycka till! Synd att det är så långt att åka annars hade jag besökt ditt stånd. :)

Cicki sa...

Lite långt att åka. Ni har i alla fall bättre tur med vädret än de som hade julmarknad förra helgen. Tror jag i alla fall. Lycka till.

Barnens Hjältar sa...

Synd att det är så långt bort, älskar julmarknader :-)

Tack för omtanken, jag vet ju att det brukar bli bättre fram emot vårkanten i varje fall :-)

LillaTuss sa...

Synd att jag inte kan komma, men vi kan ju blunda en stund och låtsas att jag står där och handlar lite smått o gott av er.

Ha´ en fin marknadsdag ♥