söndag 14 november 2010

Eld i baken och sax i handen!

Inte helt lätt att sluta med något som fångar mitt intresse.
Det blev jag återigen varse igår, när jag efter middagen angrepp mitt senaste uppdrag a la pyssel och fix!
Hårfagers bästaste väns, mamma L, undrade om jag inte kunde åta mig att fixa i ordning en gammal skolbänk med serietidningsdecoupage mot rimlig ersättning?
Självklart!
Det är ju urkul!

Fast... jag kastade in brasklappen om att det nog skulle komma att ta lite tid, lacka och limma och klippa och fixa är ju lite tidskrävande - mitt i vardagen!
Nja, eller hur?
Tur att det var lördag igår då...

Började igår kväll strax efter middagen, runt sextiden och slutade först framåt småtimmarna, med några korta avbrott för nattning och lite taxikörning!
Det som återstår är sista putsen, före finallackningen och sedan är det dags för leverans - ska vi säga framåt sjutiden ikväll?
Skämt å sido, i början av veckan kommer den att vara klar.

Är det någon som tvivlar på att jag är en intensiv periodare?
Antingen är det stickorna som glöder, pennan som raspar, symaskinen som går på högvarv, penseln som slaskar runt på väggar och tak - eller som nu - sax och lim som får göra tjänst.

Det är nästan så att jag själv börjar undra vad jag går på?
En blandning av ectasy, kortklippt taggtråd och raketbränsle, kanske?
Men kul har jag!

(Och nu är det bara två veckor kvar till första advent...)

Livet innan Liten ska vara välkommen också!

6 kommentarer:

Cicki sa...

Det var ju det jag sa....det där med bränslet alltså. Jag har testat decoupage men aldrig fallit för tekniken. Jag scrapbookar inte heller så det är väl helt enkelt inte min grej. Jag håller mig till symaskin, stickor och virknål även om både stickor och virknålar fått vila på grund av värkiga händer.

Märta sa...

Men visst är det härligt när man hamnar i ett sånt däringa "flow". Man glömmer tid och rum och blir helt uppslukad av sitt projekt!
Decoupage har jag aldrig testat men däremot går jag igång på alla cylindrar när jag får renovera gamla fönster!

KaosJenny sa...

Även om jag egentligen inte är så pysslig så känner jag igen det där med flytet. Plötsligt hur mycket energi som helst...
Däremot har jag stunder då jag tillåter mig att inte göra ett dugg också. Hoppas energin håller hela vägen ut :-) Kram

Milla sa...

Collage av decopage, julrimmen börjar tidigt i år, skratt!
Vilken underbar idé och jag förstår precis hur energisk och hur man totalt går upp i limningen när man hänger sig och roliga projekt=D

Nu undrar jag om jag missat något väsentligt här...
Vem ska få en Liten??
Eller vem är Liten som ska välkomnas?
Kram från en nu nyfiken Milla

Anonym sa...

Hej Mångis!

Men vilken bra idé, den kanske jag kan låna. du menar att du klipper tidningsurklipp, lackar och det sitter ordentligt. Låter jättefint!

Ja, man kan få sådana oanade krafter, speciellt då det är något
som är inspirerande.
Trevlig vecka till er med!

Kram...snart har du advent som du älskar framför dig att fixa med:-)

Mångmamma sa...

Cicki; Scrapbookar gör inte jag heller, å andra sidan är jag komplett värdelös på att sätta foton i album också..

Märta; FÖNSTER!?? Du är välkommen hit när du önskar, vi har många fönster som behöver tas om hand!

KaosJenny; Jepp, leverans imorgon! Den blev klar!

Milla; Har gjort en stol tidigare och den triggade igång mamma L´s idée om skolbänken! Livet innan liten - är en ny följare! :)

Paola; Sno på bara, jättekul sätt att piffa till skabbiga möbler till barnen.
Eller som jag gjort med en gammal pinnstol som jag har i växthuset - blombokmärken!
Läckert!