tisdag 16 mars 2010

Nya tag!

För att undvika ett varv till i smittspridningens tecken, tog jag det säkra före det osäkra och barrikaderade mig inne i barnkammaren inatt.
Mellan halv tolv och strax efter tre sov jag gott, sen började nattvandringen.
Tror jag lyckats sova på nästan alla sätt det går att slumra, stötvis mellan väckningarna, i samtliga sängar som stod till buds.
Med eller utan ett eller flera barn på eller runt mig.

Men...det funkade!
Far-är-rar och stor-sonen ynkade hemma medan vi andra begav oss iväg till skola och öppen dito i kyrkan.

Imorgon har vi studiedag och ska hinna ikapp med den gångna veckans missade läxor för Sheriffen.
Och kanske tumla runt ute i solen också?

Har ni också kallt och vackert ute?

4 kommentarer:

Madlar sa...

Några ynka plusgrader men kall vind, strålande sol o dagsmeja...livet är härligt!

Gafflan sa...

Soligt är det och lagom kallt :) Skönt att ni är på bättringsvägen. Den där magsjukan borde ingen drabbas av, uäk!

milla sa...

Sol & snålblåst gör attplusgraderna känns som bittra minus! Brr...sitter inne och läser.Kram Milla

Ancan sa...

Idag luktar det VÅR i Halland, och temp mätaren står på härliga +4 grader än så länge :)