onsdag 12 augusti 2009

At long last..Eller som Svarte Petter skulle sagt; "Nu så ska hon ur mitt hus, ur mitt hus..."

Så var stora-dotter slutligen installerad i sitt nya hem.
Mångmamma trotsade naturlagarna, hyrde släp hos den lokale mackägaren, kopplade på, lastade, körde, tömde, körde hem, kopplade av.
Allt utan att krocka, kvadda, tippa eller välta.

Nej, jag har varit gift länge, så jag har aldrig behövt utföra slika sysslor!
(För att travestera på min man angående frågor rörande tvätt, disk och matlagning...) :)

Två av små-vilda-glada medföljde på resan, lyckliga över kvällsäventyret och fikat storasyster bjöd på.
Imorgon mina vänner skall - om det regnar, märk väl - stor-dotters före detta rum transformeras till liten-stor-småttings vilda näste.

Vid solsken är planen hopp-och-lek med liten-Sara!

Nu tarvar mångmamma ett glas rött som belöning för kvällens kraftansträngning!
Goder afton!

5 kommentarer:

Kanadicken sa...

Skål och god natt! :)

Huskatt sa...

Ta plural :)

Mångmamma sa...

Huskatt; övergett vin till förmån för öl...

fisken sa...

God natt!
Ta inte för många för östnytt lovade inget vidare väder...

Rebecka sa...

Här är det sollöst, så jag antar att mitt exrum genomgår vissa förändringar... Lycka till