tisdag 14 oktober 2014

Vissa saker är roligare än andra.
Det är betydligt mycket mer roligt att sy nya kläder - än att laga trasiga, till exempel.
Klart skojigare att duka fram på bordet än att duka av.
Trevligare att ösa på med pyssel, papper, färger och allsköns krimskrams n att städa upp efter miljoner små vilsesimmade pärlor, drivor med glitter eller sanera minimala papperssalladsbitar från golven.

Fast allra mest lattjolajbans av allt är faktiskt att hänga med små människor!

På hemväg till skolan igen, efter dagens idrottslektion (Ja, jag vet. Jag kan inte hålla mig ifrån skolan ens när jag inte är inringd som vikarie), fick jag en större del av förstagluttarna att ta stooora steg över de livsfarliga pirayalönnlöven som hindrade vår framfart.
En av tjejerna undrade om de verkligen var farliga? På riktigt.

Det stora flertalet var också med på agentleken där vi skulle försöka smyga in i skolbyggnaden utan att någon fick span på oss.




Inga kommentarer: