söndag 23 juni 2013

Gunnar Kvist av Bol

Jomenvisst!
Jag tog två gossar under armen och en potentiell hundfilt med mig i bilen idag och for raskt och ledigt (så ledigt det nu går när man som jag missade den lilla detaljen med hundratals av hemvändande midsommarfirare på vägarna) och åkte iväg för att hämta vår senaste familjemedlem.

Vi möttes av en hel flock med hundar i olika stora storlekar vid grinden, i olika hög grad av svansviftande och välkomstsvassande.
Säljarparet var ett jovialiskt skånskt par med skönt avslappnad inställning till djurhållning.
På den kringbyggda gården samsades katter, hundar, höns och en vaksam tupp över ytorna.

Den tilltänkta trasselsuddens storebror var precis en sådan vovve jag alltid drömt om.
Stor, lugn, lufsig och med glimten i ögat.
Lustigt nog framförde jag namnförslaget 'Gunnar' som kommit upp under gårdagens diskussioner och möttes av en häpen min!
Storebrodern hette nämligen Gunwald!
Tja, det fick väl helt enkelt bli en liten Gunnar då och det namnet är även inskrivet i kvittot.

Hem kom vi också, via ett snabbstopp på närmast större affär där ett koppel och två halsband införskaffades.
Matskålar fanns ju liksom redan hemma.

Just nu ligger den utmattade valpen på mina fötter under matbordet, slutlekt, avkissad och efter en lång sejour ute på tomten där han har nosat sig runt över nejderna.

Och vet ni?
Det känns overkligt bra!
Den här lille busen kommer att bli stooor!
Med en mamma som är Bernersennen och en pappa som är en blandning av lika delar Golden och Labbe - och en Golden då av den äldre modellen som är lite större än dagens - kommer det inte bli en liten nätt vovve att stoppa i handväskan, lite dekorativt sådär!
 

4 kommentarer:

Lippe sa...

Hade nog inte kunna föreställt mig att du skulle ha köpt en liten dekorationshund ;) Älskar Gunnars ögonbryn!

mångpappa sa...

Tja, det beror väl på hur stor handväska man har och hur mycket man vill...

Cicki sa...

Jag kan ju alltid sy en handväska i anpassad storlek....:-)

Småländskan sa...

Guuuuud va söt han är Gunnar!